Sunday, May 12, 2013

Field trip til Maridalen


Idag hadde jeg egentlig ikke tenkt meg ut. Været var dårlig fra morran, og så ikke ut til å bli så mye bedre. Da klokka slo sju kom sola frem. Så jeg bestemte meg for å ta en tur ut og benytte meg av det fine lyset. 

Gikk ut døra, og sirklet litt rundt før jeg bestemte meg for å gå i retning nord. Tilfeldigvis kom 54 bussen forbi da jeg var ved et busstopp, så jeg hoppet på den og tok den til jeg ikke gadd mer. Da jeg gikk av var jeg ikke helt sikker på hvor jeg var. Så jeg begynte å gå. 

Plutslig så jeg en barnesko på et gjerde.
Jeg måtte jo selvfølgelig ta bilde av den




Det var ikke lange turen før dette åpenbarte seg... Jeg skjønte da at jeg var i Maridalen. Så jeg bestemte meg for å lete etter de gamle ruinene. Jeg har sett de på bilder og TV, men har ingen anelse om hvor i Maridalen de ligger.


Jeg sier ikke at det er en sammenheng,
men jeg møtte mange landeveisyklister på veien...
Mitt første HDR-bilde. Dette huset så litt forlatt ut,
så jeg tenkte det ikke gjorde noe å ta bilde av det.
Bondeidyll. Veldig fint lys denne kvelden må jeg si.
Plastikgererasjonen. Noen kaster søppel rundt,
og andre tar bilde av det.
Nice veistandard

Final destination. Gåturen endte på busstoppet "hammeren
i Maridalen. Da jeg kom hit, var det bare 3 min. til bussen kom
Selv etter en gåtur på ca en time, hadde jeg ikke klart å finne disse ruinene... Jeg har en mistanke om at de ikke er så langt ifra der jeg stoppet, men jeg fant ut av at det å vente på bussen en time til ikke var aktuelt.

Nå er jeg bare tørst...

No comments:

Post a Comment