Tuesday, May 14, 2013

En ettermiddag med litt av hvert.

Å jadda. Etter jeg var ferdig med eksamen formiddag, var det bare å komme seg hjem og hive i seg litt mat... Etter det var gjort, gikk jeg ut for å ta bilder. Jeg tok med kammerat Daniel, som også er fotointeressert. Vi fant ut at vi skulle sirkle litt rundt i sentrum for å se om det dukket opp noe interessant å ta bilde av. Det første vi fant var en FotoVideo-butikk. Måtte jo selvfølgelig sjekke ut innholdet her. Jeg fikk da for første gang testet Canon 7D (og den del andre, men er liksom Canon som gjelder). Sammenlignet den med 5D mk2, og kom vel frem til at jeg likte autofokussystemet og 8 fps burst mode på 7D. Søkeren og ISO-kvaliteten på 5D, er det jo lite som slår...

Uansett. Vi kom oss ut til slutt, selv etter å ha blitt oppholdt av et 50% tilbud på stativer i et kvarters tid. Vi bestemte oss nå for å gå til Karl Johan for å ta bilder av mennesker. Det var mennesker på Karl Johan, men å plukke ut de som ser mest interessante ut er ikke alltid like lett. La oss se....


Mann med trekkspill på Karl Johan



 Så et par bilder av kammerat Daniel



Levitation

Jeg rakk akkurat å ta bilde før bussdøra lukket seg.
Mannen i forgrunnen var en fin kontrast til de to i bakgrunnen

Nå er jeg bare trøtt...

No comments:

Post a Comment